Friday, November 28, 2014

Malaysia vs Singapore Live Streaming - AFF Suzuki Cup 29 Nov 2014

Malaysia vs Singapore Live Streaming - AFF Suzuki Cup 29 Nov 2014

Malaysia vs Singapore Live Streaming - AFF Suzuki Cup 29 Nov 2014 adalah perlawanan yang dinanti-nantikan oleh penyokong kedua-dua pasukan.


Ini kerana perlawanan ini memang menentukan sama ada pasukan Malaysia atau Singapura yang layak ke peringkat separuh akhir.

Jom tonton live streaming di pautan di bawah :

LINK 1

LINK 2

Thursday, November 27, 2014

Malaysia vs Thailand 3-2 All Goal Video Highligts

Malaysia vs Thailand 2-3 All Goal Video Highligts

Malaysia vs Thailand 2-3 All Goal Video Highligts AFF Suzuki Cup 2014. Jom sama-sama kita saksikan jaringan-jaringan 2-3 semasa perlawanan 26 November 2014.

Perlawanan ini menyaksikan Malaysia mendahului dua kali tetapi akur dengan jaringan minit akhir pasukan Thailand.


Jom kita sama saksikan gol-gol tersebut. Enjoy!!


Artis Wanita Popular Patah Kaki Kanan

Artis Wanita Popular Patah Kaki Kanan


Artis Wanita Popular Patah Kaki Kanan. Memang benar.Baru sahaja admin baca berita tersebut. Patutlah dah lama kita tak lihat atau dengar cerita artis wanita ini.

Artis Wanita Popular Patah Kaki Kanan yang admin maksudkan adalah pelakon, pengacara dan pelawak wanita terkenal tanah air iaitu Sharifah Shahira. Pasti anda kenal bukan. Sharifah Shahira merupakan isteri kepada Ijoy.


Beliau juga sekarang adalah seorang Dj radio. Menurut apa yang admin baca, Sharifah Shahira patah kaki adalah disebabkan jatuh basikal. Sudah dua hari dimasukan ke hospital dan dijangka dibenarkan pulang ke rumah esok.

Semoga beliau cepat sempuh. Sumber rujukan admin dan gambar dipetik dari laman blog GosipMalaysia.com

AFF Suzuki Cup 2014


AFF Suzuki Cup 2014

AFF Suzuki Cup 2014 memang tengah "trending" di seluruh Asia Tenggara pada ketika ini. Semalam selesai sudah perlawanan kedua bagi kumpulan B dan sehari sebelumnya telah selesai perlawanan kumpulan A.

Setelah kesemua pasukan mengharungi 2 perlawanan di AFF Suzuki Cup 2014 ternyata terdapat beberapa kejutan yang berlaku.

Pasukan Filipina yang kita tahu pasukan bola sepak mereka kurang menyerlah di peringkat rantau telah menunjukkan prestasi yang begitu baik. Mereka menang kedua-dua perlawanan mereka. Lebih mengejutkan mereka telah berjaya mengalahkan pasukan yang dianggap pilihan iaitu Indonesia dengan jaringan 4-0.


Kumpulan B juga tidak kurang kejutannya. Thailand yang dibarisi skuad muda nampaknya berjaya dalam 2 perlawanan. Menewaskan Singapura di gelanggang mereka adalah sesuatu yang patut dipuji. Thailand juga berjaya menewaskan Malaysia 3-2 walaupun dua kali pasukan negara mendahului.

Nampaknya hanya Thailand dan Filipina yang telah mengesahkan tempat mereka ke separuh akhir. Pasukan yang masih berpeluang layak perlu merebut satu slot dari kumpulan masing-masing. Tiada apa yang boleh dibuat kecuali semua pasukan yang berpeluang layak tersebut menang perlawanan terakhir.

Termasuk lah pasukan negara kita yang perlu menewaskan Singapura untuk mengesahkan tempat ke separuh akhir. Begitu lah sedikit cerita AFF Suzuki Cup 2014.

Arsenal vs Borussia Dortmund Goal Highlights Video


Arsenal vs Borussia Dortmund Goal Highlights Video

Jom saksikan Arsenal vs Borussia Dortmund Goal Highlights Video untuk perlawanan peringkat kumpulan UEFA Champions League 27 November 2014.

Perlawanan ini menyaksikan Arsenal menewaskan Dortmund dua kosong menerusi jaringan Sonogo dan juga Sanchez.


Kemenangan ini melayakan Arsenal ke peringkat kalah mati.

Gambar Comel Daiyan Trisha Bertudung

 

Gambar Comel Daiyan Trisha Bertudung

Anda kenal dengan Daiyan Trisha? Ini ada Gambar Comel Daiyan Trisha Bertudung  Kalau nak kenal jom baca Biodata Daiyan Trisha.

Sesiapa yang selalu tengok You Tube pasti akan tahu siapa Daiyan Trisha ini. Beliau juga adalah seorang artis remaja yang selalu muncul dalam rancangan terbitan Astro.


Daiyan juga turut membintangi sebuah drama yang bertajuk DEE sebelum ini. Sesiapa yang layan Astro Ceria pasti anda pernah tengok cerita ini kan.

Jom kita tengok Gambar Comel Daiyan Trisha Bertudung yang dipetik dari FB beliau sendiri.Comel tak comel tak?




Biodata Harris Alif


Biodata Harris Alif

Jom tengok Biodata Harris Alif. Selebriti remaja yang semakin meningkat naik. Harris Alif adalah juara program idola kecil 3 satu ketika dulu.

Sekarang Harris Alif senang untuk kita lihat di kaca TV. Berbagai rancangan yang beliau berlakon, mengacara dan menyanyi. Anda tengok Geng Bas Sekolah? Chi Chi Cha Cha? pasti ada kelibat beliau.


Jom kita lihat Biodata Harris Alif 

Nama: Nor Harris Alif b. Norashidi
Nama Gelaran: Harris
Umur: 15 tahun
Tarikh Lahir: 2 September 1999
Asal: Pulau Pinang
Adik Beradik: 3 daripada 4 beradik
Hobi: Menyanyi
Cita-cita: Penyanyi terkenal dan pelakon
Bakat: Bermain gitar
Subjek Kegemaran: Matematik
Penyanyi kegemaran: Amy Search
Lagu kegemaran: Pelesit Kota (nyanyian Amy Search)
Makanan kegemaran: Ayam masak kicap
Minuman kegemaran: Milo ais
Haiwan kegemaran: Hamster


Peminat-peminat terutama wanita pasti teruja dengan Harris ni kan.

Wednesday, November 26, 2014

Malaysia vs Thailand Live Streaming - AFF Suzuki CUP 26 November 2014


Malaysia vs Thailand Live Streaming - AFF Suzuki CUP 26 November 2014

Jom saksikan Malaysia vs Thailand Live Streaming - AFF Suzuki CUP 26 November 2014. Perlawanan hidup mati bagi pasukan Harimau Malaya.


Untuk menonton sila klik pautan / link di bawah :



Link 1


Link 2 

Peringatan : Admin hanya kongsi link. Jika terdapat masalah ia adalah di luar bidang kuasa kami.

Gambar-Gambar Rekaan Stadium Latihan Tertutup JDT


Gambar-Gambar Rekaan Stadium Latihan Tertutup JDT

Admin tertarik melihat Gambar-Gambar Rekaan Stadium Latihan Tertutup JDT yang diberitakan akan memulakan pembinaan pada Januari 2015. Melalui laman FB JST ( Johore Southern Tiger ) admin ingin kongsikan beberapa gambar rekaan stadium tersebut.

Jika benar-benar direalisasikan JDT adalah satu-satunya pasukan yang mempunyai kemudahan ini. Rasanya bukan sahaja di negeri-negeri tetapi pihak FAM pun tidak mempunyai kemudahan seperti ini sehingga ke hari ini.


Stadium ini akan dibina berhampiran Dataran Bandaray Johor Bahru dan dibina mengikut spesifikasi FIFA. Ia akan dilengkapi dengan kemudahan Pusat Perubatan yang ditempatkan berhampiran stadium latihan ini.

Proses pembinaan dijangka siap Disember 2015. Rasanya pasti peminat JDT tidak sabar menantikan kemudahan ini. Bagi admin bila ia siap nanti ia bukan sahaja kebanggaan bagi rakyat Johor tetapi juga bagi rakyat Malaysia.




p/s : Admin ambil gambar dari FB JST. Segala tulisan adalah dari ulasan admin sendiri.

Keputusan Penuh UEFA Champions League 26 November 2014

Keputusan Penuh UEFA Champions League 26 November 2014

Berikut Keputusan Penuh UEFA Champions League 26 November 2014 untuk rujukan semua peminat. Awal pagi tadi telah berlangsung beberapa perlawanan UEFA Champions League yang melibatkan pasukan dari kumpulan E, F, G dan H.

Tiada apa-apa kejutan berlaku kerana kebanyakan kelab ternama menang terhadap lawan masing-masing. 


Cuma yang mungkin menarik perhatian ialah keputusan antara Man City dan Bayern. Nampak nya Man City berjaya mengatasi Bayern 3-2.

Berikut Keputusan Penuh UEFA Champions League 26 November 2014 :

CSKA Moscow     1 - 1       Roma
Manchester City    3 - 2     Bayern Munich

APOEL Nicosia         0 - 4     Barcelona
Paris Saint Germain   3 - 1   Ajax

Schalke 04       0 - 5     Chelsea
Sporting CP     3 - 1      Maribor

BATE Borisov        0 - 3       FC Porto
Shakhtar Donetsk  0 - 1     Athletic Bilbao

Tuesday, November 25, 2014

Philippines vs Indonesia Live Streaming – AFF Suzuki Cup – 25-11-2014

Philippines vs Indonesia Live Streaming – AFF Suzuki Cup – 25-11-2014

Satu lagi pertemuan bagi kumpulan A akan berlangsung jadi jom saksikan Philippines vs Indonesia Live Streaming – AFF Suzuki Cup – 25-11-2014 hanya di sini.



Untuk menonton sila klik pautan / link di bawah :

Link 1

Link 2 

Link 3 

Link 4 

Peringatan : Admin hanya kongsi link. Jika terdapat masalah ia adalah di luar bidang kuasa kami.

Untuk livescore sila ke : SINI 

Video Ambulan Lawan Arus Di Highway LPT

Video Ambulan Lawan Arus Di Highway LPT

Jom kita layan Video Ambulan Lawan Arus Di Highway LPT. Pasti ramai yang akan terkejut dengan apa yang anda bakal saksikan kerana ianya memang membahayakan.

Kejadian ini dikatakan telah berlaku di Lebuhraya Pantai Timur ( LPT ).


Menurut apa yang telah dijawab oleh Pengarah Jabatan Kesihatan Negeri Pahang ambulan tersebut bertindak begitu kerana kecemasan ingin menyelamat seorang penunggang motosikal yang kemalangan.

Nasib baik si perakam video berjaya mengawal kenderaan jika tidak satu lagi kemalangan pula boleh terjadi.


Monday, November 24, 2014

Lirik Lagu Selimut Tetangga - Repvblik



Lirik Lagu Selimut Tetangga - Repvblik

Korang masih ingat lagu Sandiwara Cinta. Kali ini lagu terbaru dari Repuvlik berjudul Selimut Tetangga. Jadi admin kongsikan Lirik Lagu Selimut Tetangga - Repvblik untuk anda semua. Enjoyy.

Terdapat juga video Lirik Lagu Selimut Tetangga - Repvblik

Lirik Lagu Selimut Tetangga - Repvblik

Bersabarlah sayang aku akan pulang
Jangan dengarkan gosip murahan tentang aku
Berjanjilah sayang ku slalu setia
Meski ku tak selalu di sampingmu

Tak usah kau menangis meratapi aku
Tak perlu kau berfikir ku meninggalkanku

Mana mungkin selimut tetangga
Hangati tubuhku dalam kedinginan
Malam malam panjang setiap tidurku
Selalu kesepian

Mana mungkin selimut tetangga
Hangati tubuhku dalam kedinginan
Malam malam panjang setiap tidurku
Selalu kesepian

Berjanjilah sayang ku slalu setia
Meski ku tak selalu di sampingmu

Tak usah kau menangis meratapi aku
Tak perlu kau berfikir ku meninggalkanku

Tak usah kau menangis meratapi aku
Tak perlu kau berfikir ku meninggalkanku

Mana mungkin selimut tetangga
Hangati tubuhku dalam kedinginan
Malam malam panjang setiap tidurku
Selalu kesepian

Mana mungkin selimut tetangga
Hangati tubuhku dalam kedinginan
Malam malam panjang setiap tidurku
Selalu kesepian

Bersabarlah sayang aku akan pulang


liriklagumuzika

Gambar Pandelela Rinong Kemalangan Jalan Raya


Gambar Pandelela Rinong Kemalangan Jalan Raya

Menurut sebuah akhbar tempatan ratu terjun negara Pandelela Rinong telah terlibat dengan satu kemalangan jalan raya pukul satu pagi tadi. Jom kita lihat Gambar Pandelela Rinong Kemalangan Jalan Raya tersebut.

Kemalangan tersebut berlaku di Jalan Mahameru arah Sentul berhampiran dengan parlimen. Kejadian berlaku apabila beliau ingin mengelak sebuah kereta lain yang menukar arah laluan secara tiba-tiba.

Pandelela Rinong bernasib baik kerana beliau tidak mengalami sebarang kecederaan dan beliau selamat. Cuma keaadan kereta beliau yang remuk seperti dalam Gambar Pandelela Rinong Kemalangan Jalan Raya.


Bonus Satu Setengah Bulan Gaji Penjawat Awam Selangor Di Bayar 18 Disember 2014


Bonus Satu Setengah Bulan Gaji Penjawat Awam Selangor Di Bayar 18 Disember 2014

Merujuk kepada FB Menteri Besar Selangor sebentar tadi terdapat beberapa pengumuman yang dibuat oleh YAB MB Selangor. Salah satunya adalah Bonus Satu Setengah Bulan Gaji Penjawat Awam Selangor Di Bayar 18 Disember 2014.



Ini berita baik bagi semua penjawat awam negeri Selangor.

Maklumat lanjut sila layari FB MB Selangor. Tahniah kerana anda mendapat Bonus Satu Setengah Bulan Gaji Penjawat Awam Selangor Di Bayar 18 Disember 2014.

Lirik Lagu Knock Knock - Elizabeth Tan


Lirik Lagu Knock Knock - Elizabeth Tan

Anda kenal dengan Elizabeth Tan? Penyanyi yang popular dan meletup-letup dengan lagu knock knock. Jika anda dengar suara menerusi lagu tanpa tahu siapa kah penyanyi nya sudah pasti kita andaikan lagu ini dinyanyikan oleh wanita melayu tetapi itu silap beliau adalah Elizabeth Tan. Admin kongsikan Lirik Lagu Knock Knock - Elizabeth Tan untuk anda.


Lirik Lagu Knock Knock - Elizabeth Tan

Bulan bintang kau janjikan
Tidak aku teruja
Cakap memang mudah
Semuanya mampu

Kata manis kau beri
Ku terpikat belum tentu
Cakap memang murah
Oh, kau pun tau

Kiranya kau benar mahu
Kiranya kau benar mahuku
One, two ku sayang kamu
Jangan sakiti aku

Knock knock
Mahu ku perhatian
Talk talk
Mahu ku kau buktikan
Jangan tersalah, jangan tersilap
Jangan abaikan ku

Knock knock
Ku beri kau semua
Talk talk
Ku buktikan diriku
Jangan tersalah, jangan tersilap
Jangan abaikan ku

Jaga-jaga hati, jaga-jaga nanti
Kalau ku hampa kau kan rasa
Jaga-jaga hati, jaga-jaga nanti
Kalau ku terluka kau pun kan sama

Bukan mahu tunjuk diva
Bukan nak mengada
Cuma ku tak mahu kecewa selalu
Dan andai apa ku beri
Tidak cukup untukmu
Katakan padaku apa kau mahu

Kiranya kau benar mahu
Kiranya kau benar mahuku
One, two ku sayang kamu
Jangan sakiti aku

Knock knock
Mahu ku perhatian
Talk talk
Mahu ku kau buktikan
Jangan tersalah, jangan tersilap
Jangan abaikan ku

Knock knock
Ku beri kau semua
Talk talk
Ku buktikan diriku
Jangan tersalah, jangan tersilap
Jangan abaikan ku

Jaga-jaga hati, jaga-jaga nanti
Kalau ku hampa kau kan rasa
Jaga-jaga hati, jaga-jaga nanti
Kalau ku terluka kau pun kan sama

1, haruslah setia
2, jangan cakap bohong
Buatku nangis jangan, jangan
3, buatku tersenyum
4, ulangi dari 1

Knock knock
Talk talk
Knock knock
Talk

Mahu ku hanya perhatian
Talk talk
Mahu ku untuk kau buktikan
Jangan pernah kau abaikan ku

Knock knock
Mahu ku perhatian
Talk talk
Mahu ku kau buktikan
Jangan tersalah, jangan tersilap
Jangan abaikan ku

Knock knock
Talk talk

Lagu & Lirik: Faizal Tahir & Mike Chan



Thursday, November 20, 2014

Live Streaming Malaysia vs Myanmar 23 Nov 2014 AFF SUZUKI CUP


Live Streaming Malaysia vs Myanmar 23 Nov 2014 AFF SUZUKI CUP

Jom sokong pasukan Harimau Malaya. Bagi yang tidak dapat menyaksikan perlawanan di kaca TV jangan risau di sini ada  Live Streaming Malaysia vs Myanmar 23 Nov 2014 AFF SUZUKI CUP untuk anda menonton di PC atau laptop anda.


Admin kongsikan beberapa link untuk anda tonton Live Streaming Malaysia vs Myanmar 23 Nov 2014 AFF SUZUKI CUP.

Sila klik pautan di bawah :

Lirik Lagu Rasa Sayang - Hanie Soraya Feat Faizal Tahir


Lirik Lagu Rasa Sayang - Hanie Soraya Feat Faizal Tahir


Siapa yang tidak kenal dengan penyanyi muda didikan Faizal Tahir iaitu Hanie Soraya yang popular dengan lagu Hingga Ke Hujung Dunia. Kini beliau muncul dengan lagu baru. Jom layan  Lirik Lagu Rasa Sayang - Hanie Soraya Feat Faizal Tahir. Admin baru dengar rasa layan jugak lagu ini.

Empat setengah pagi
Jam locengku memekik dan menyanyi
Masanya telah pun tiba
Untukku tinggalkan lagi semua yang tercinta

Berat ku bawa diri
Namun ku janji ku tak akan menangis
Kerana ku akan pergi
Bertemankan bekal hati kekasih dan memori

Harap kau tahu bukan niatku
Meninggalkan dirimu

Rasa sayang hey
Rasa sayang sayang hey
Hey lihat Hanie jauh
Rasa sayang sayang hey

Rasa sayang hey
Rasa sayang sayang hey
Biarpun Hanie jauh
Rasa sayang sayang hey

Lihat Hanie jauh
Rasa sayang sayang hey

Ingatilah diriku
Walaupun terpisah beribu batu
Mainkan laguku selalu
Pasti kau turut merasa hadirku di sampingmu

Bukan ku mahu jauh darimu
Kembali kan bertemu

Rasa sayang hey
Rasa sayang sayang hey
Hey lihat Hanie jauh
Rasa sayang sayang hey

Rasa sayang hey
Rasa sayang sayang hey
Biarpun Hanie jauh
Rasa sayang sayang hey

Lihat Hanie jauh
Rasa sayang sayang hey

Ring ring ring, telefonku berdering
Apa khabar kamu? Kau tanya khabarku
Aku berjanji bintang bersaksi
Takkan pergi mana tiada lain yang ku cari
Jangan kau risau, jangan kau bimbang
Kalau rinduku, beli tiket kapal terbang

Rasa sayang hey
Rasa sayang sayang hey
Lihat Hanie jauh
Rasa sayang sayang hey

Rasa sayang hey
Rasa sayang sayang hey
Hey, lihat Hanie jauh
Rasa sayang sayang hey

Rasa sayang hey
Rasa sayang sayang hey
Biarpun Hanie jauh
Rasa sayang sayang hey

Hey Hanie, hantar satu selfie
Cukup untuk satu hari
Esok jangan lupa untuk hantar lagi
Baru aku hantar aku punya sendiri

Biarpun Hanie jauh
Rasa sayang sayang hey


So macam mana? Ok ke tak

Gambar Sebenar Di Sebalik AUDI RM15K


Gambar Sebenar Di Sebalik AUDI RM15K

Sekarang memang zaman teknologi serba pantas. Sesuatu yang menarik dan pelik akan mendapat perhatian pantas dan juga akan menjadi viral. Begitu juga dengan apa yang terjadi baru baru ini ada Gambar Sebenar Di Sebalik AUDI RM15K yang dikongsi di media sosial dan viral.

Gambar sebuah kereta AUDI model tahun 2011 ingin dijual dengan harga RM15,000 sahaja. Gila tak ramai yang PM untuk ketahui lebih lanjut bertanyakan tentang gambar tersebut.


Tetapi zaman sekarang memang banyak 'troll' jadi kisah AUDI RM15K ini adalah antara troll terbaik tahun ini. Dengan teknik photografi si pengambil gambar berjaya meyakinkan semua orang.

Jom kita tengok Gambar Sebenar Di Sebalik AUDI RM15K tersebut hehe hehe. ( Sumber Gambar Sukan Star TV FB )


Wednesday, November 19, 2014

Cara Memohon & Kemaskini Maklumat BR1M 2015 Secara Online


Cara Memohon & Kemaskini Maklumat BR1M 2015 Secara Online

Kemaskini BRIM 4.0 tahun 2015 akan dibuka mulai 1 Disember 2014 sehingga 31 Disember 2014. Penerima BR1M sedia ada tidak perlu mendaftar lagi, tetapi perlu mengemas kini maklumat peribadi termasuk alamat, maklumat anggota keluarga dan akaun bank. Contoh Surat Kemaskini BR1M 2015 Bantuan Rakyat 1Malaysia 4.0. Cara Memohon & Kemaskini Maklumat BR1M 2015 Secara Online admin sertakan di sini.

Berikut perkara yang diambil maklum untuk dikemaskini :

a. No telefon rumah
b. No telefon bimbit
c. Pekerjaan
d. Maklumat bank
e. Alamat e-mel
f. Alamat surat menyurat terkini

g. Maklumat pasangan & tanggungan


Perkara di atas adalah sangat penting bagi mengelakan pemohon yang berjaya akan tercicir dari mendapat BR1M anda. Pastikan alamat terkini dan maklumat bank terutamanya nama dan nombor akaun diisi dengan betul.

Bagi yang ingin menggunakan borang sebagai medium kemaskini dan permohonan anda boleh Download Borang BR1M 2015 di SINI atau pergi ke mana-mana cawangan LHDN.

Berikut adalah cara pengemaskinian untuk BR1M 4.0 2015. Rasanya mudah sahaja kecuali ada masalah teknikal lain yang berlaku. Jika anda tidak ada sebarang pertanyaan boleh menghubungi talian 1-800-88-2716 atau 03-88824565 dan 03-88824566.


Berikut disertakan cara-cara bagi mengemaskini data bagi mereka yang pernah menerima BRIM 3.0 sebelum ini.

1. Mula-mula sila masuk ke SINI pilih sama ada permohonan baru atau kemaskinian data lama yang berubah

2. Masukkan no kad pengenalan anda dan tarikh lahir dan klik kemaskini permohonan BRIM 4.0 pada butang yang terdapat di sebelah bawah kanan.

3. Pilih untuk mengemaskini data seperti :-

a. No telefon rumah
b. No telefon bimbit
c. Pekerjaan
d. Maklumat bank
e. Alamat e-mel
f. Alamat surat menyurat terkini

g. Maklumat pasangan & tanggungan 
h. Maklumat waris ( untuk khairat kematian)

4. Setelah mengisi semua yang dirasakan perlu contoh alamat baru atau maklumat bank dan masukan kod pengesahan akan keluar satu "dialog box" untuk pengesahan.

5. Tandakan pada kotak saya setuju dengan terma dan syarat di atas dan klik pada kotak setuju dan hantar

6. Satu dialog box akan keluar dan beri tahu yang permohonan telah berjaya di kemaskini

7. Sedia untuk cetak

8. Selesai


p/s : sebarang perubahan akan dimaklumkan kemudian kerana cara kemaskini ini admin rujuk permohonan BRIM 2014 yang lepas. Diingatkan juga permohonan dan kemaskini BR1M hanya boleh dibuat bermula 1 Disember 2014

Surat Kementerian Kewangan



Tuesday, November 18, 2014

Jadwal Lengkap Timnas Indonesia Piala AFF 2014


Jadwal Lengkap Timnas Indonesia Piala AFF 2014

Bagi sobat di Indonesia ini ada Jadwal Lengkap Timnas Indonesia Piala AFF 2014 yang bermula pada tanggal 22 November 2014.

Indonesia tergabung dalam kumpulan A bersama tim Vietnam, Filipina Laos.

Ini Jadwal Lengkap Timnas Indonesia Piala AFF 2014 nya ya :

GRUP A (Vietnam, Indonesia, Filipina, Laos)

Sabtu 22/11/2014 – 16:00 WIB | Filipina – Laos

Sabtu 22/11/2014 – 19:00 WIB | Vietnam – Indonesia

Selasa 25/11/2014 – 16:00 WIB | Filipina – Indonesia

Selasa 25/11/2014 –  19:00 WIB | Laos – Vietnam

Jumat 28/11/2014 –  19:00 WIB | WIB | Indonesia – Laos

Jumat 28/11/2014 –  19:00 WIB | Vietnam – Filipina


GRUP B (Singapura, Thailand, Malaysia, Myanmar)

Minggu 23/11/2014 –  16:00 WIB | Malaysia – Myanmar

Minggu 23/11/2014 –  19:00 WIB | Singapura – Thailand

Rabu 26/11/2014 –  16:00 WIB | Malaysia – Thailand

Rabu 26/11/2014 –  19:00 WIB | Myanmar – Singapura

Sabtu 29/11/2014 –  19:00 WIB | Thailand – Myanmar

Sabtu 29/11/2014 –  19:00 WIB | Singapura – Malaysia

SEMI FINAL

Sabtu 06/12/2014 –  19:00 WIB

Minggu 07/12/2014 –  19:00 WIB

Rabu 10/12/2014 –  19:00 WIB

Kamis 11/12/2014 –  19:00 WIB

FINAL

Rabu 17/12/2014 –  19:00 WIB

Sabtu 20/12/2014 –  19:00 WIB

Video Nora Danish Jatuh Bendang Tapi Tetap Comel

Video Nora Danish Jatuh Bendang Tapi Tetap Comel

Orang dah comel macam mana keadaan pun mesti comel. Jom saksikan Video Nora Danish Jatuh Bendang Tapi Tetap Comel. Peminat Nora Danish mesti suka kan.

Rasanya video ini adalah salah satu scene dalam lakonan Nora Danish.


Sesiapa yang duduk kampung yang ada sawah sudah pasti selalu merasai pengalaman berkubang seperti ini kan.

Jom tonton Maharaja Lawak Mega secara live & online : DI SINI


video

Tonton Online Maharaja Lawak Mega 2014 Live Streaming

 

Tonton Online Maharaja Lawak Mega 2014 Live Streaming

Maharaja Lawak Mega 2014 telah pun memulakan siarannya pada Jumaat 14 November 2014 jam 10.00 malam. Jadi bagi yang terlepas untuk menyaksikan anda boleh Tonton Online Maharaja Lawak Mega 2014 Live Streaming di sini.


Admin kongsikan link untuk anda menonton sepuas-puasnya. Jika terdapat sebarang masalah teknikal pihak kami tidak bertanggungjawab kerana kami hanya berkongsik link untuk anda.

Tonton Online Maharaja Lawak Mega 2014 Live Streaming anda dengan layari pautan di bawah :

Tonton Online Maharaja Lawak Mega 2014 Live Streaming 1

Tonton Online Maharaja Lawak Mega 2014 Live Streaming 

Gambar Telekung Kanak-Kanak Frozen

Gambar Telekung Kanak-Kanak Frozen

Sebelum ini ada dah kes tudung kanak-kanak yang design nya gambar kartun princess yang seksi. Semalam admin terbaca post di media sosial tentang Gambar Telekung Kanak-Kanak Frozen. Bukan kah telekung ini pakaian untuk kita solat. Jadi kenapa perlu ada gambar?

Untuk lebih kepastian tentang hukum anda perlu rujuk SINI. Anda akan dapat persoalan tersebut.


Rasanya jika kita ingin mendidik anak kita bersolat dari kecil pun pengeluar telekung tidak boleh mengambil kesempatan dengan 'print' animasi frozen pada telekung.

Rasanya seperti ada agenda tersendiri dalam mengeluarkan telekung frozen ini. Mohon jangan lah ada sesiapa yang membeli produk ini.

Had Umur Pengeluaran KWSP Kekal 55 Tahun

Had Umur Pengeluaran KWSP Kekal 55 Tahun

Pastinya berita ini amat ditunggu oleh semua pencarum KWSP. Sebelum ini ada ura-ura atau cadangan yang had umur untuk pengeluaran KSWP akan ditambah kepada 60 tahun. Ini menyebabkan ramai pencarum KWSP menyatakan ketidak puasan hati mereka. Terbaru di akhbar hari ini Had Umur Pengeluaran KWSP Kekal 55 Tahun pastinya melegakan semua.


Pastinya KWSP ini adalah skim tabung pencen bagi mereka yang bekerja di sektor swasta. Tetapi harus diingat yang ada juga penjawat awam yang memilih opsyen KWSP ini.

Untuk pencerahan sila rujuk laporan dari pihak Sinar Harian di SINI

Gambar Tanah Runtuh Di Genting


Gambar Tanah Runtuh Di Genting

Pagi tadi kira-kira jam 1.10 minit pagi satu kejadian tanah runtuh telah berlaku di kilometer 4.2 jalan Genting Highlands. Perkara ini disahkan oleh pihak penyelamat kepada berita Awani. Admin kongsikan Gambar Tanah Runtuh Di Genting yang di petik dari laman sosial sukan star tv.


Menurut berita Awani lagi tiada kemalangan jiwa dilaporkan cuma merosakan 2 buah kereta. Laluan juga boleh dilalui kerana hanya separuh jalan sahaja yang ditimbusi tanah runtuh.

Kerja-kerja pembersihan sedang giat dijalankan supaya laluan tersebut dapat digunakan dengan selamat dan lancar.


Monday, November 17, 2014

Senarai 22 Nama Pemain Timnas Ke AFF 2014

Senarai 22 Nama Pemain Timnas Ke AFF 2014

Untuk sobat di Inodonesia admin berkongsi Senarai 22 Nama Pemain Timnas Ke AFF 2014 untuk tatapan anda semua. Begitu juga di Malaysia coach Dollah Salleh telah mengumumkan senarai nama pemain-pemain Malaysia ke AFF 2014.


Senarai 22 Nama Pemain Timnas Ke AFF 2014 adalah :

Kiper: Kurnia Meiga Hermansyah (Arema Indonesia), I Made Wirawan (Persib Bandung ), Dian Agus Prasetyo (Mitra Kukar)

Belakang: Zulkifli Syukur (Mitra Kukar), Supardi Nasir Bujang (Persib Bandung), Muhamad Roby (Putra Samarinda), Achmad Jufriyanto (Persib Bandung), Victor Chukwuekezie Igbonefo (Arema Indonesia)‎, Rizki Rizaldi Pora (Barito Putra)‎, Fachruddin Wahyudi Aryanto ( Persepam)

Tengah: Manahati Lestusen (Persebaya Surabaya),‎ Hariono (Persib Bandung), Raphael G Eduardo Maitimo ( Mitra Kukar), Muhamad Ridwan (Persib Bandung)‎, Rizki Ramdani Lestaluhu (Persija Jakarta‎), Firman Utina (Persib Bandung),‎ Evan Dimas Darmono (Persebaya Surabaya), Zulham Malik Zamrun (Mitra Kukar), ‎Samsul Arif Munip (Arema Indonesia)

Depan: Sergio van Dijk (Suphanburi)‎, Alfaro Cristian Gonzales (Arema Indonesia), Boaz Theofillus Solossa ( Persipura)‎, Imanuel Wanggai (Persipura)

Senarai Pemain Malaysia Ke Piala AFF Suzuki 2014

Senarai Pemain Malaysia Ke Piala AFF Suzuki 2014


Pengendali Harimau Malaya, Dollah Salleh telah mengumumkan Senarai Pemain Malaysia Ke Piala AFF Suzuki 2014 yang bermula 22 November ini. Setelah mengharungi 2 perlawanan persahabatan menetang Syria dan Vietnam nampaknya Dollah Salleh telah pun memilih skuadnya untuk edisi kali ini.

 
Admin walaupun kurang arif tentang bola sepak tetapi melalui tontonan siarang langsung kedua-dua perlawanan persahabatan ini admin rasa ada pemain yang sepatutnya tidak tersenarai untuk pasukan Harimau Malaya.

Tidak tahu apa pula pandangan coach Dollah sehingga menyenaraikan pemain yang tidak patut ada dalam skuad. Rata-rata kebanyakan peminat bola Malaysia juga kurag berpuas hati dengan pengumuman ini.

Penjaga Gol
Khairul Fahmi Che Mat
Farizal Marlias
Khairul Azhan

Pertahanan
Shukor Adan
Fadhli Shas
Muslim Ahmad
Afif Amiruddin
Bunyamin Omar
Azmi Muslim
Zubir Azmi

Tengah
Shafiq Rahim
Hafiz Kamal
Badhri Razi
Gary Steven Robat
Azamudin Akil
S.Kunanlan
Indra Putra
Baddrol Bakhtiar

Penyerang
Safee Sali
Norshahrul Idlan talaha
Amri Yahya
Manaf Mamat

Kemaskini & Permohonan BR1M 4.0 2015 Minggu Kedua Disember 2014

http://www.phat.my/2013/12/link-permohonan-baru-brim-30-cara.html

Kemaskini & Permohonan BR1M 4.0 2015 Minggu Kedua Disember 2014

Penerima BR1M sedia ada tidak perlu mendaftar lagi, tetapi perlu mengemas kini maklumat peribadi termasuk alamat, maklumat anggota keluarga dan akaun bank. Bagi pemohon baru, pengguna boleh mendaftar secara dalam talian (Online) atau secara manual dengan mengisi borang permohonan BR1M 2015 secara percuma.Info Kemaskini & Permohonan BR1M 4.0 2015 Minggu Kedua Disember 2014 admin kongsi di sini.

Kadar Bayaran BRIM 4.0 Tahun 2015

1. Pendapatan Isi Rumah dibawah RM3,000:
RM950 Bayaran ansuran sebanyak tiga kali setahun iaitu RM300 akan dibayar pada Januari dan Mei, manakala bakinya sebanyak RM350 dibayar mulai September 2015.

2. Pendapatan Isi rumah bulanan antara RM3,000 hingga RM4,000: RM750 Ansuran RM200 akan dibayar pada Januari dan Mei, manakala bakinya sebanyak RM350 juga akan dibayar mulai September.

3. Individu Bujang 21 tahun keatas dan berpendapatan tidak melebihi RM2,000 sebulan: RM350 Kadar BRIM 4.0 dinaikkan daripada RM300 kepada RM350. Bantuan akan dibayar sekali gus pada bulan Januari 2015.

Syarat Kelayakan BR1M 4.0 Tahun 2015 :

Warganegara Malaysia

Berumur 21 Tahun Keatas

Isi Rumah Berpendapatan Bulanan RM3,000 dan Kebawah

Isi Rumah Berpendapatan Bulanan RM3,000- RM4,000 Individu Bujang 21 tahun keatas yang Bekerja

dan Berpendapatan Bulanan RM2,000 dan kebawah

Skim Khairat Kematian RM1,000 Kerajaan juga akan menggantikan skim insurans takaful berkelompok (i-BR1M) yang telah diperkenalkan sebelum ini kepada Skim Khairat Kematian yang akan memberi manfaat kepada
waris penerima BR1M dengan bantuan RM1,000 yang akan berkuat kuasa selama setahun.

Borang Permohonan Secara Online BR1M 4.0 dan Permohonan sila klik pautan di bawah :

Kemaskini Permohonan
Download Borang
Cara-cara Kemaskini Borang Permohonan Lama