Senarai Menteri Kabinet Malaysia 2013

Posted by Phat on Wednesday, May 15, 2013

Ini entry sebelum pengumuman rasmi
Untuk Kabinet Rasmi sila ke SINI

 Berikut adalah senarai bagi menteri kabinet Malaysia 2013

Perdana Menteri (Menteri Kewangan)
Datuk Seri Najib Tun Razak


Timb. Perdana Menteri (Menteri Pertahanan)
Tan Sri Muhyiddin Yassin


Menteri Di Jabatan Perdana Menteri
Datuk Seri Jamil Khir Baharom
Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz
Datuk Seri Idris Jala
Datuk Ahmad Maslan


Menteri Kewangan
Datuk Seri Mustapa Mohamed


Menteri Pelajaran
Datuk Seri Idris Jusoh


Menteri Dalam Negeri
Datuk Seri Hishamuddin

 


Menteri Pengangkutan
Datuk Seri Liow Tiong Lai


Menteri Pelancongan
Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi


Menteri Luar
Datuk Seri Anifah Aman


Menteri Kerja Raya
Datuk Seri G Palanivel


Menteri Kesihatan
Datuk Wee Ka Siong


Menteri Belia Dan Sukan
Dato Ahmad Shabery Cheek


Menteri Sumber Manusia
Datuk Seri S Subramaniam


Menteri Perdagangan Dalam Negeri Dan Hal Ehwal Pengguna
Datuk Seri Noh Omar


Menteri Perdagangan Dan Industri
Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah


Menteri Pertanian Dan Industri Asas Tani
Datuk Seri Shafie Afdal


Menteri Sains Teknologi Dan Innovasi
Datuk Fadillah Yusof


Menteri Sumber Asli Dan Alam Sekitar
Datuk Douglas Unggah Embas


Menteri Tenaga, Teknologi Hijau Dan Air
Datuk Peter Chin Fah Kui


Menteri Kemajuan Luar Bandar Dan Wilayah
Datuk Seri Mahazir Khalid


Menteri Perusahaan, Perladangan Dan Komoditi
Datuk Joseph Salang Gandum


Menteri Perumahan Dan Kerajaan Tempatan
Datuk Seri Ong Ka Chuan


Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga
Datuk Noriah Kasnon


Menteri Penerangan Dan Komunikasi
Khairy Jamaluddin


Menteri Wilayah Persekutuan
Datuk Johari Abdul Ghani


Tetapi!!! harus diingat bahawa ini bukan lah senarai rasmi sebab ini hanyalah senarai kemungkinan yang dikeluarkan oleh surat khabar Sinar Harian semalam.Untuk maklumat yang betul kita tunggu sahaja pengumuman rasmi oleh YAB Perdana Menteri kira-kira jam 4.00 petang ini. 

Kita harap sesiapa sahaja yang akan dilantik nanti dapat menunaikan amanah dan tanggungjawab yang diberikan kepada mereka.

{ 6 comments... read them below or add one }

PUANSTOBERI said...

Dimanakah kita? kukuikuii... :P

NinaAz said...

Hehe. Kita dalam blog je pn stoberi ♥

PUANSTOBERI said...

ups..jap..pembetulan.. dimana kementerian manakah kita sbb takde kelihatan dah nama 'kebudayaan' mahupun 'warisan' di situ. huhu

Nurzakiah Hanum said...

dapat menteri baru le nie

✿AINAA ROSEBERRY✿ said...

jap, yang mngenai PM then kurungan Menteri kewangan tu maksudnya apa ye abang phat??? boleh terangkan tak??? huhuhu ena baru nak memperluaskan pengetahuan ena mengenai politik ni

hazwan hairy said...

ada buat juga..haha