Fakta tentang anak ke 2 dalam keluarga

Posted by Phat on Wednesday, January 9, 2013

Siapa ANAK KE-2 dalam family meh sini baca fakta ini!!!!!!!!!!




ANAK MANJA EMAK ♥
sebab apa-apa pun mesti dia akan diutamakan oleh ibu. ^^

ANAK DEGIL
Anak kedua dikatakan lebih
degil, keras kepala dan tidak mendengar kata. semua dia aje yg betul.dlm ramai-ramai adik beradik dia aje yg KETEGAQ.kemahuan dia
kuat.kalau buat sesuatu sungguh-sungguh.kalau tak nak tu, tak nak lah
jawabnya, boleh dipujuk tapi
selalunya tak berapa jalan.



TAK PANDAI PUJUK
memang anak no 2 ni dia tak
pandai pujuk makwe or pakwe dia. (ciannn)

BERCINTA
dia kalau bercinta, sangat setia.sanggup berkorban. :D

HITAM / PUTIH
Apa yg dikatakan semua dipegang.kalau
hitam, hitam lah kalau putih, putih lah.degil tak boleh toleransi.

HATI
Anak no 2 ni juga nampak aje
keras.tp hati dia lembut.SATU lagi pe'el dia.dia tak boleh ditegur.

BERDIKARI
Very independent.memang betul.tp kalau terlebih
independent pun payah.mudah bergaul.very take care.

ARAHAN
Anak no 2 ni juga dia payah nk terima arahan.dia lebih suka buat hal sendiri pendek kata tak boleh kerja ngan orang.

PEMAAF & CARING
tidak dinafikan anak no 2 ni pun
pemaaf dan caring.TAPI awas jangan bagi diorang marah kalau diorang marah faham saje lah.

PAKAIAN
Nak semua up to date.semua nak kemas.


copy paste : PAKAR DIARI HATI

p/s : den anak no 2 dalam family ado yang kono dan ado yang tak kono dongan den ;-)

{ 27 comments... read them below or add one }

hazwan hairy said...

haha betul tu phat! sma cm adik aku....haha

Ayu sukatiakula said...

ada yg kena, ada gak yg x kena.. den bukan anak manja omak

CikZaniff said...

saya anak ke-2 jugak.huurrrrmmm..ada yg memey betoii ada yang xbetoii..:)

misz_eyza said...

oo phat anak no 2 kaa...

Anum said...

kebanyakan betul

Niza Romli said...

ada betul..aku anak ke2.

Lynn Hamzah said...

Ada betulnya...

afifudinsohaini said...

agakla..payah sikit nak terima arahan ni..haha

Aqu Mad said...

betool :)

Aien Alien said...

ada betulnya abg phat. cuma tang anak manja omak tu bukan. den tak manjo pun...hehe.

Zira Aziz said...

hampir2 btl..tp x 100%... :P

Mawarwalis said...

mengaku sangat:p.tp sal ikut kepala sendiri tu,makin dewasa makin boleh consider mana yg patut bertegas dgn pendirian sdiri mana yg tak.takut jd perfectionist :)

boni kacak said...

TAK PANDAI PUJUK. <-- tang ni aku setuju sangat2..hahahaha

Shiqin Sunshine said...

<<< angah jugak...tp mmg manja pon ngn mak...manja tauu..bukn mengade...hahhaha

Cik Pensil said...

Kebanyakkan yang komen sini smua nak kedua .

tapi ada yang betul ada yang tak . tapi 70 peratus betul . hehe

✿A I N A A✿ said...

janji anak last paling comel.. bahhahahahahahaha gurau je... XD ni mesti phat anak no 2 kan kan?? eheks

Warna Warni Kehidupan said...

NR anak no 2.. Tapi banyak cam tak betul je huhu

shidaR said...

ingtkn ank pertama je xpndai pjuk..ank kedua pn same heheeee :P

combi said...

itew ank ketiga ;p

*gedik*

aqmalazmi said...

aku anak kedua.. HAHAH

aswadz said...

kebanyakan nyer hampir sama ngan aku, yg last tu je yg bukan. tp maaf, aku bukan anak no.2, aku anak no.3

lynn kamarul said...

ada betulnya jugak ngan diri aku ni cuma bukan semua la .. hehe aku mmg degil =)

Remy hazza said...

betul...sama jer dgn perangai adik remy tu......

bai baizura said...

anak ke 6 a.k.a ank bongsu ape cer pulak?hewhew

Anonymous said...

Aku anak no 2.........., 100% betul hahaha , sbb tu bekas2 awek aku bengang kat aku....sbb klu dia merajuk.....aku kutuk2 je hahaha

Nurin Nasuha said...

Hmm... 100% macam adik gua,,haha

Nurin Nasuha said...

hmm..padanlah..btw mirip dengan adik no 2