Tuesday, April 17, 2012

Blogger Kena Saman??

Assalamualaikum WBT


Sekarang ni memang tidah hairan dah kan cerita saman menyaman ni. Ye la kan saman yang biasa kita dengar memang tak heran la kan contoh macam saman ekor, saman JPJ, saman trafik dan tidak ketinggalan jugak saman x pakai kad matrik * bagi yang belajar kat Uitm ke IPT ke...x ketinggalan saman menyaman tidak ketinggalan dalam dunia blog..


Ok baru baru ini ada seorang blogger telah di saman ..kalau tak silap aku pada minggu lepas. Aku dapat tau yang aku sorang je yang tau perkara ini. Jadi aku amik peluang la untuk publish entry ini.


Kesian Kena Saman - terpaksa censored
Read More

Monday, April 16, 2012

Gambaran Hari Kiamat

Assalamualaikum WBT

Gambaran Hari Kiamat


- Selepas Malaikat Israfil meniup sangkakala (bentuknya seperti tanduk besar) yang memekakkan telinga, seluruh makhluk mati kecuali Izrail & beberapa malaikat yang lain. Selepas itu, Izrail pun mencabut nyawa malaikat yang tinggal dan akhirnya nyawanya sendiri.

- Selepas semua makhluk mati, Tuhan pun berfirman mafhumnya “Kepunyaan siapakah kerajaan hari ini?” Tiada siapa yang menjawab. Lalu Dia sendiri menjawab dengan keagunganNya “Kepunyaan Allah Yang Maha Esa lagi Maha Perkasa.” Ini menunjukkan kebesaran & keagunganNya sebagai Tuhan yg Maha Kuasa lagi Maha Kekal Hidup, tidak mati.

- Selepas 40 tahun, Malaikat Israfil a.s. dihidupkan, seterusnya meniup sangkakala untuk kali ke-2, lantas seluruh makhluk hidup semula di atas bumi putih, berupa padang Mahsyar (umpama padang Arafah) yang rata tidak berbukit atau bulat seperti bumi.

Read More

Tuesday, April 10, 2012

Tips Cara Buang Timeline di FB

Assalamualaikum WBT


Baru-baru ini tokey FB ala si mark zukerberg tu ada buat macam pengumuman kat FB yang beliau mengatakan yang FB akan bertukar sepenuhnya kepada Timeline / Garis Masa dalam bahasa Melayu nya. Setelah survey yang aku buat ke atas 18 Juta responden seluruh dunia mendapati 17.5 juta mencik ngan timeline ni.


Aku tak tau kenapa mereka mencik sangat dengan timeline tetapi daripada 17.5 juta itu aku adalah salah seorang hahaha..aku tak suka satu je garis masa ini. Ia menyebabkan kepala hotak aku serabut.


TIMELINE
Read More

Monday, April 9, 2012

Kisah Aaron Aziz

Assalamualaikum WBT


Kejadian ini berlaku baru - baru ini. Masa tu aku pergi keluar bandar berseorangan sebab nak beli sedikit barang keperluan rumah. Tapi aku dah mula perasan yang benda ni terjadi sejak tahun lepas lagi. Ini buatkan aku tak sedap hati bila aku keluar seorang diri.





Bila aku keluar dengan anak dan wife aku tak de plak jadi cam ni cuma bila aku keluar sorang-sorang je..Aku naik risau ..takut pun ada..bukan apa aku tak biasa..
Abam Aaron Nak Sainnnnn
Read More

Thursday, April 5, 2012

Penjagaan Kulit Guna Tomato

Assalamualaikum WBT


Sebelum ini phat ada buat entry pasal khasiat tomato. So bagi yang terlepas sila la ke SINI. Jadi untuk meneruskan kesinambungan cerita tomato untuk slot hari ini phat nak kongsi ngan korang beberapa petua penjagaan kulit dengan menggunakan tomato. Dah macam blog penjagaan kecantikan plak haha jangan marah ek Zoey zau yah & Fyna ;-)






Mengecilkan liang roma
Campurkan satu sudu jus tomato segar dengan dua hingga empat titik jus limau. Sapukan bahan tersebut menggunakan kapas pada kulit wajah dan urut perlahan-lahan. Biarkan selama 15 minit. Bilas dengan air suam untuk mengecilkan lagi liang roma, selepas itu sapukan pelembap muka.
Read More

Monday, April 2, 2012

Khasiat Tomato

Assalamualaikum WBT 


Hari ini nak cerita sikit pasal tomato. Setelah di google google berkenaan khasiat buah tomato ternyata tidak dinafikan yang memang terdapat banyak khasiat buah tomato ni. Aku sendiri antara manusia yang makan tomato sama seperti makan epal..sodap wei...






Ok kita cerita sikit berkenaan tomato. TOMATO atau nama saintifiknya Iycopersicon esculetum sememangnya digemari ramai. Sama ada diratah begitu sahaja atau digandingkan dalam pelbagai jenis masakan, tomato menjanjikan keenakan tersendiri. Hidangan Mediterranean dan Asia Barat menjadikan tomato sebagai bahan asas yang paling kerap digunakan.


pinjam sat na google
Read More