Live Streaming Malaysia vs Myanmar 23 Nov 2014 AFF SUZUKI CUP

Posted by phat dot my on Thursday, November 20, 2014


Live Streaming Malaysia vs Myanmar 23 Nov 2014 AFF SUZUKI CUP

Jom sokong pasukan Harimau Malaya. Bagi yang tidak dapat menyaksikan perlawanan di kaca TV jangan risau di sini ada  Live Streaming Malaysia vs Myanmar 23 Nov 2014 AFF SUZUKI CUP untuk anda menonton di PC atau laptop anda.


Admin kongsikan beberapa link untuk anda tonton Live Streaming Malaysia vs Myanmar 23 Nov 2014 AFF SUZUKI CUP.

Sila klik pautan di bawah :

Continue Reading

Lirik Lagu Rasa Sayang - Hanie Soraya Feat Faizal Tahir

Posted by phat dot my


Lirik Lagu Rasa Sayang - Hanie Soraya Feat Faizal Tahir


Siapa yang tidak kenal dengan penyanyi muda didikan Faizal Tahir iaitu Hanie Soraya yang popular dengan lagu Hingga Ke Hujung Dunia. Kini beliau muncul dengan lagu baru. Jom layan  Lirik Lagu Rasa Sayang - Hanie Soraya Feat Faizal Tahir. Admin baru dengar rasa layan jugak lagu ini.

Empat setengah pagi
Jam locengku memekik dan menyanyi
Masanya telah pun tiba
Untukku tinggalkan lagi semua yang tercinta

Berat ku bawa diri
Namun ku janji ku tak akan menangis
Kerana ku akan pergi
Bertemankan bekal hati kekasih dan memori

Harap kau tahu bukan niatku
Meninggalkan dirimu

Rasa sayang hey
Rasa sayang sayang hey
Hey lihat Hanie jauh
Rasa sayang sayang hey

Rasa sayang hey
Rasa sayang sayang hey
Biarpun Hanie jauh
Rasa sayang sayang hey

Lihat Hanie jauh
Rasa sayang sayang hey

Ingatilah diriku
Walaupun terpisah beribu batu
Mainkan laguku selalu
Pasti kau turut merasa hadirku di sampingmu

Bukan ku mahu jauh darimu
Kembali kan bertemu

Rasa sayang hey
Rasa sayang sayang hey
Hey lihat Hanie jauh
Rasa sayang sayang hey

Rasa sayang hey
Rasa sayang sayang hey
Biarpun Hanie jauh
Rasa sayang sayang hey

Lihat Hanie jauh
Rasa sayang sayang hey

Ring ring ring, telefonku berdering
Apa khabar kamu? Kau tanya khabarku
Aku berjanji bintang bersaksi
Takkan pergi mana tiada lain yang ku cari
Jangan kau risau, jangan kau bimbang
Kalau rinduku, beli tiket kapal terbang

Rasa sayang hey
Rasa sayang sayang hey
Lihat Hanie jauh
Rasa sayang sayang hey

Rasa sayang hey
Rasa sayang sayang hey
Hey, lihat Hanie jauh
Rasa sayang sayang hey

Rasa sayang hey
Rasa sayang sayang hey
Biarpun Hanie jauh
Rasa sayang sayang hey

Hey Hanie, hantar satu selfie
Cukup untuk satu hari
Esok jangan lupa untuk hantar lagi
Baru aku hantar aku punya sendiri

Biarpun Hanie jauh
Rasa sayang sayang hey


So macam mana? Ok ke tak
Continue Reading

Gambar Sebenar Di Sebalik AUDI RM15K

Posted by phat dot my


Gambar Sebenar Di Sebalik AUDI RM15K

Sekarang memang zaman teknologi serba pantas. Sesuatu yang menarik dan pelik akan mendapat perhatian pantas dan juga akan menjadi viral. Begitu juga dengan apa yang terjadi baru baru ini ada Gambar Sebenar Di Sebalik AUDI RM15K yang dikongsi di media sosial dan viral.

Gambar sebuah kereta AUDI model tahun 2011 ingin dijual dengan harga RM15,000 sahaja. Gila tak ramai yang PM untuk ketahui lebih lanjut bertanyakan tentang gambar tersebut.


Tetapi zaman sekarang memang banyak 'troll' jadi kisah AUDI RM15K ini adalah antara troll terbaik tahun ini. Dengan teknik photografi si pengambil gambar berjaya meyakinkan semua orang.

Jom kita tengok Gambar Sebenar Di Sebalik AUDI RM15K tersebut hehe hehe. ( Sumber Gambar Sukan Star TV FB )


Continue Reading

Cara Memohon & Kemaskini Maklumat BR1M 2015 Secara Online

Posted by phat dot my on Wednesday, November 19, 2014


Cara Memohon & Kemaskini Maklumat BR1M 2015 Secara Online

Kemaskini BRIM 4.0 tahun 2015 akan dibuka mulai 1 Disember 2014 sehingga 31 Disember 2014. Penerima BR1M sedia ada tidak perlu mendaftar lagi, tetapi perlu mengemas kini maklumat peribadi termasuk alamat, maklumat anggota keluarga dan akaun bank. Contoh Surat Kemaskini BR1M 2015 Bantuan Rakyat 1Malaysia 4.0. Cara Memohon & Kemaskini Maklumat BR1M 2015 Secara Online admin sertakan di sini.

Berikut perkara yang diambil maklum untuk dikemaskini :

a. No telefon rumah
b. No telefon bimbit
c. Pekerjaan
d. Maklumat bank
e. Alamat e-mel
f. Alamat surat menyurat terkini

g. Maklumat pasangan & tanggungan


Perkara di atas adalah sangat penting bagi mengelakan pemohon yang berjaya akan tercicir dari mendapat BR1M anda. Pastikan alamat terkini dan maklumat bank terutamanya nama dan nombor akaun diisi dengan betul.

Bagi yang ingin menggunakan borang sebagai medium kemaskini dan permohonan anda boleh Download Borang BR1M 2015 di SINI atau pergi ke mana-mana cawangan LHDN.

Berikut adalah cara pengemaskinian untuk BR1M 4.0 2015. Rasanya mudah sahaja kecuali ada masalah teknikal lain yang berlaku. Jika anda tidak ada sebarang pertanyaan boleh menghubungi talian 1-800-88-2716 atau 03-88824565 dan 03-88824566.


Berikut disertakan cara-cara bagi mengemaskini data bagi mereka yang pernah menerima BRIM 3.0 sebelum ini.

1. Mula-mula sila masuk ke SINI pilih sama ada permohonan baru atau kemaskinian data lama yang berubah

2. Masukkan no kad pengenalan anda dan tarikh lahir dan klik kemaskini permohonan BRIM 4.0 pada butang yang terdapat di sebelah bawah kanan.

3. Pilih untuk mengemaskini data seperti :-

a. No telefon rumah
b. No telefon bimbit
c. Pekerjaan
d. Maklumat bank
e. Alamat e-mel
f. Alamat surat menyurat terkini

g. Maklumat pasangan & tanggungan

4. Setelah mengisi semua yang dirasakan perlu contoh alamat baru atau maklumat bank dan masukan kod pengesahan akan keluar satu "dialog box" untuk pengesahan.

5. Tandakan pada kotak saya setuju dengan terma dan syarat di atas dan klik pada kotak setuju dan hantar

6. Satu dialog box akan keluar dan beri tahu yang permohonan telah berjaya di kemaskini

7. Sedia untuk cetak

8. Selesai


p/s : sebarang perubahan akan dimaklumkan kemudian kerana cara kemaskini ini admin rujuk permohonan BRIM 2014 yang lepas. Diingatkan juga permohonan dan kemaskini BR1M hanya boleh dibuat bermula 1 Disember 2014

Surat Kementerian Kewangan



Continue Reading

Jadwal Lengkap Timnas Indonesia Piala AFF 2014

Posted by phat dot my on Tuesday, November 18, 2014


Jadwal Lengkap Timnas Indonesia Piala AFF 2014

Bagi sobat di Indonesia ini ada Jadwal Lengkap Timnas Indonesia Piala AFF 2014 yang bermula pada tanggal 22 November 2014.

Indonesia tergabung dalam kumpulan A bersama tim Vietnam, Filipina Laos.

Ini Jadwal Lengkap Timnas Indonesia Piala AFF 2014 nya ya :

GRUP A (Vietnam, Indonesia, Filipina, Laos)

Sabtu 22/11/2014 – 16:00 WIB | Filipina – Laos

Sabtu 22/11/2014 – 19:00 WIB | Vietnam – Indonesia

Selasa 25/11/2014 – 16:00 WIB | Filipina – Indonesia

Selasa 25/11/2014 –  19:00 WIB | Laos – Vietnam

Jumat 28/11/2014 –  19:00 WIB | WIB | Indonesia – Laos

Jumat 28/11/2014 –  19:00 WIB | Vietnam – Filipina


GRUP B (Singapura, Thailand, Malaysia, Myanmar)

Minggu 23/11/2014 –  16:00 WIB | Malaysia – Myanmar

Minggu 23/11/2014 –  19:00 WIB | Singapura – Thailand

Rabu 26/11/2014 –  16:00 WIB | Malaysia – Thailand

Rabu 26/11/2014 –  19:00 WIB | Myanmar – Singapura

Sabtu 29/11/2014 –  19:00 WIB | Thailand – Myanmar

Sabtu 29/11/2014 –  19:00 WIB | Singapura – Malaysia

SEMI FINAL

Sabtu 06/12/2014 –  19:00 WIB

Minggu 07/12/2014 –  19:00 WIB

Rabu 10/12/2014 –  19:00 WIB

Kamis 11/12/2014 –  19:00 WIB

FINAL

Rabu 17/12/2014 –  19:00 WIB

Sabtu 20/12/2014 –  19:00 WIB
Continue Reading