Lirik Lagu Satu Hari Di Rembau - WARIS feat Karmal,Juzzthin,Adeep Nahar & Mark Adam

Posted by phat dot my on Friday, April 17, 2015

Lirik Lagu Satu Hari Di Rembau - WARIS feat Karmal,Juzzthin,Adeep Nahar & Mark Adam

Wah molotop-lotop waghih den dari Ghombau ni. Ado lagu baru tekau eh. Lagu Satu Hari Di Rembau. Tajuk dah macam lagu rayo kan. Tapi dalam klip video eh ada YB KJ tu ahli parlimen Rembau. Terbaik lah. Jadi den share korang Lirik Lagu Satu Hari Di Rembau - WARIS feat Karmal,Juzzthin,Adeep Nahar & Mark Adam yang terbaik dari ladang.

Syukur alhamdulillah
Tempat lahir ku yang sederhana
Tanah tumpah ku yang penuh bermakna
Bumi berdaulat tuanku baginda
Kuning ku raja, hitam 4 undang daerah, merah rakyat jelata
Tiga warna yang penuh bermakna

Jauh perjalan keluar dari bandar
Dimana mahu rehat nak rilek sebentar
Jom kita pergi Rembau ha jom selamba
Korang letak minyak sekali jangan nak mengada
Telefon Rembau superstar mr waris
Perut lapar kalau makan sekarang mesti habis
Singgah kejap di pekan makan di mui fong
I know Rembau food cant never do me wrong

Udara yang segar buat ku rasa malas
Tambah malas bila rendam di dalam kolam panas
Berseronok di kampung sampai aku lemau
Best gila bro sehari di Rembau
Satu hari di Rembau jalan sampai ku penat
Satu hari di Rembau makan sampai ku berat
Satu hari di Rembau lepak dengan kawan
Pengalaman di Rembau takkan ku lupakan

Syukur alhamdulillah
Tempat lahir ku yang sederhana
Tanah tumpah ku yang penuh bermakna
Bumi berdaulat tuanku baginda
Kuning ku raja, hitam 4 undang daerah, merah rakyat jelata
Tiga warna yang penuh bermakna

sometimes i need to stay away from busy stuff
daily life..

den budak pilah buleh singgah senaling
dari tadi bercerabih buek gayo pandai speaking
mintak maap yo waris bawak jalan2
mano lauk asam podeh buleh buek makan2
hey bertingkek2 periuk belango ikan koli
kemain sodap kalau masak berlado

Satu hari di Rembau jalan sampai ku penat
Satu hari di Rembau makan sampai ku berat
Satu hari di Rembau lepak dengan kawan
Pengalaman di Rembau takkan ku lupakan

Syukur alhamdulillah
Tempat lahir ku yang sederhana
Tanah tumpah ku yang penuh bermakna
Bumi berdaulat tuanku baginda
Kuning ku raja, hitam 4 undang daerah, merah rakyat jelata
Tiga warna yang penuh bermakna

ok mal & juzzthin
selamat datang ke Ghombau
dalam perjalanan tadi kau nampak x kobau
namo asal tompek ni dari pokok merbau
kek kaki gunung datuk dapek namo den x gurau
Thin kato tadi nak makan asam podeh
dokek chombong
ado satu buleh buek porut hongeh

kolam air paneh podeh baik poe waktu malam
kok nak poe mandi wet world
Hanyo bukak waktu siang
jam dah puko berapo?
kito ni dah lambek
doreh poe mui fong sobab tutup puko ompek
sobolom nasi habih
baik kito copek
banyak tompek nak poe
kang takut tak sompek

Satu hari di Rembau jalan sampai ku penat
Satu hari di Rembau makan sampai ku berat
Satu hari di Rembau lepak dengan kawan
Pengalaman di Rembau takkan ku lupakan

oohhh no they can't forget you..

Syukur alhamdulillah
Tempat lahir ku yang sederhana
Tanah tumpah ku yang penuh bermakna
Bumi berdaulat tuanku baginda
Kuning ku raja, hitam 4 undang daerah, merah rakyat jelata
Tiga warna yang penuh bermakna


Minta maaf sebab lirik ni macam tak longkap yang part rap english tu sobab den tulis sendiri lirik ni sambil dongar u tube. Layan lah..nanti sapo handa mintak tulih lirik di ruangan komen kat bawah yo.







Continue Reading

Lelaki Dirogol Gay Di Shah Alam

Posted by phat dot my on Tuesday, April 14, 2015

Lelaki Dirogol Gay Di Shah Alam

Entah kan buaya entah kan katak
Entah kan iya entah kan tidak

Admin mulakan dengan pantun dua kerat untuk menyingkap mengungkap dan menulis berkenaan Lelaki Dirogol Gay Di Shah Alam ini. Kejadian yang dikatakan terjadi di Taman Tasik Shah Alam. Sudah viral di twitter tentang perkara ini.

Dan telah pun mendapat perhatian dan banyak kongsian di Facebook. Sekali lagi ditekankan bahawa sama ada betul atau tidak admin tidak pasti tetapi antara tulisan dalam twitter tersebut menyatakan yang seorang lelaki telah dirogol oleh gay seramai 5 orang.

Lelaki gay tersebut mempunyai badan yang sado. Ditambah pula dengan re tweet yang mengatakan bukan sahaja wanita di Malaysia ini tetapi lelaki juga tidak berkecuali untuk di rogol.

Apa-apa pun kita tunggu sahaja pengumuman dari pihak berkuasa tentang perkara ini. Atau media sosial sekarang semakin menjadi tempat untuk manusia mencari publisti dengan cara pantas melalui cerita-cerita rekaan palsu. Jika benar terjadi perkara ini sudah pasti ada laporan yang diterima polis.
Continue Reading

Respons Johan Isu Cium Mulut Di ABPBH 2014

Posted by phat dot my on Tuesday, April 7, 2015

 

Respons Johan Isu Cium Mulut Di ABPBH 2014

Berikut adalah Respons Johan Isu Cium Mulut Di ABPBH 2014 yang hangat diperkatakan di media sosial semalam. Pelbagai reaksi dari peminat-peminat hiburan tanah air dengan apa yang dilakukan oleh Johan Rajalawak tersebut terutama rancangan itu disiarkan secara langsung. Jadi melalui informasi yang di petik dari Murai ini dia kenyataan yang dibuat oleh Johan.

"Saya rasakan tidak boleh bercium di tempat awam jika belum berkahwin. Untuk saya tiada masalah, kerana saya sudah berkahwin. Dia isteri saya, apa-apa perkara yang terjadi, dia orang pertama yang akan tahu. Dialah orang pertama yang saya harus sambut bersama jika saya memperoleh apa-apa kejayaan," kata Johan.

Ketika ditanya adakah reaksi yang dilakukan itu adalah tindakan spontan selepas diumumkan sebagai pemenang anugerah bagi kategori tersebut, Johan menjawab persoalan itu dengan satu contoh.

"Saya akan berada 24 jam bersama dia, jadi jika saya rasa gembira atau sebaliknya, saya akan pandang dia. Saya beri contoh, jika saya makan burger, jika saya rasa ada bahagian burger yang saya sedang makan merupakan bahagian yang paling sedap, saya akan berikan kepadanya. Saya memang kongsi semua perkara dengan dia," ujarnya lagi.

Bersyukur dengan anugerah yang diterimanya, Johan merasakan yang kemenangan yang diraihnya ini membuatkan dirinya rasa dihargai oleh pendegar dan peminatnya di luar sana.

"Alhamdulillah, kemenangan ini membuatkan saya rasa dihargai oleh semua pendengar dan peminat saya. Saya hanya wakil untuk mengambil anugerah ini kerana ini adalah hasil usaha mereka. Terima kasih kepada isteri saya, keluarga dan para penyokong yang selama ini tidak henti-henti memberi sokongan buat saya dalam bidang seni," kata Johan mengakhiri perbualan.
Continue Reading

Sah Heroin Teman Lelaki Upahan Sudah Bernikah

Posted by phat dot my on Monday, April 6, 2015


Sah Heroin Teman Lelaki Upahan Sudah Bernikah

Anda kenal dengan Siti Elizad? Pasti ada yang kenal dan ada yang tidak kenal bukan. Anda kenal dengan Kyra Lyda watak utama dalam cerita Teman Lelaki Upahan? Beliau lah yang dimaksudkan tersebut. Alhamdulillah sebenarnya heroin dan pelakon berbakat ini telah pun bernikah Januari yang lalu secara tertutup. Jadi admin kongsikan sah Heroin Teman Lelaki Upahan Sudah Bernikah dalam berita yang di bawakan oleh Metro Online di bawah.

Kuala Lumpur: “Saya minta maaf terpaksa merahsiakan pernikahan itu demi memenuhi permintaan keluarga,” akui pelakon Siti Elizad Mohd Sharifudin mengesahkan ura-ura mengatakan dia sudah bernikah dengan teman lelakinya secara rahsia pada awal tahun ini.

Siti Elizad, 31, berkata, dia terpaksa membelakangkan peminat dan media daripada majlis yang berlangsung pada tanggal 11 Januari lalu itu atas permintaan bapanya.

“Saya mengaku memang sudah bernikah dengan Shamsul pada tarikh itu tetapi majlis kami berlangsung secara tertutup dan hanya dihadiri keluarga dan rakan rapat saja.

“Saya terpaksa diamkan diri selama hampir tiga bulan sebab bapa minta jangan dikecoh-kecohkan kerana dia kurang sihat. Ketika itu, kami hanya buat perkara yang wajib saja,” katanya ketika dihubungi di sini, hari ini.

Menurut Siti Elizad, pernikahan dengan duda anak dua yang bertugas di syarikat permotoran, Shamsul Baharin Rahman, 43, berlangsung pada 4 petang , 11 Januari di Masjid Wilayah Persekutuan di sini secara tertutup.

Desas-desus mengatakan pelakon filem Berlari Ke Langit itu sudah bernikah secara rahsia akhirnya terbongkar apabila Siti Elizad akhirnya terpaksa mengakui kepada Harian Metro mengenai kesahihan dakwaan terbabit.

Media sebelum ini melaporkan kononnya pasangan itu bakal bernikah pada sebelah siang 11 April ini manakala majlis resepsi diadakan pada malam yang sama.

Bagaimanapun, dalam kenyataan sebelum ini Siti Elizad berkata tiada undangan media untuk majlis pernikahan bagi menghormati privasi keluarga.

Sebaliknya, media diundang untuk membuat liputan pada majlis resepsi saja.

Difahamkan, pelakon itu merancang untuk mendirikan rumah tangga pada hujung tahun lalu namun ia tertangguh sebanyak dua kali atas sebab tertentu.

Siti Elizad berkata, pada hakikatnya dia hanya bersedia untuk mendedahkan tarikh pernikahannya kepada umum pada majlis resepsi kelak.

“Kalau diikutkan saya rancang untuk buka cerita sebenar pada 11 April nanti. Tapi tak sangka pula perkara ini sudah terbocor.

“Jadi saya terpaksa dengan berat hatinya mengakui saya sudah bernikah. Saya minta maaf sekali lagi kerana merahsiakan hal ini daripada semua,” katanya yang popular dengan drama bersiri Teman Lelaki Upahan di TV3.-Metro Online-


Gambar & Berita : Metro Online



Continue Reading

Real Madrid 9 vs Granada 1 All Goals Video Highlights

Posted by phat dot my


Real Madrid 9 vs Granada 1 All Goals Video Highlights

Semalam liga-liga eropah memulakan semula jadual mereka selepas berhenti rehat kerana tugasan untuk negara masing-masing dalam kelayakan Euro. Jadi banyak perlawanan yang berlangsung pada Sabtu dan Ahad melibatkan pasukan-pasukan pujaan ramai. Antara yang menjadi tumpuan adalah Real Madrid 9 vs Granada 1 All Goals Video Highlights.

Pasukan Real Madrid nampaknya menjadikan Granada mangsa terbaru mereka apabila membelasah pasukan tersebut 9-1 di halaman sendiri. Penyerang sensasi Cristiano Ronaldo mengganas dengan meledak 5 dari 9 gol yang dihasilkan oleh Real Madrid.

Jadi kepada semua yang ingin menyaksikan gol-gol dalam perlawanan tersebut admin kongsikan video tersebut yang dipetik dari ESPN.Com.Bra.

Semoga anda semua terhibur dengan jaringan-jaringan yang dihasilkan. Perlawanan liga inggeris juga tidak kurang hebat apabila pertemuan Arsenal vs Liverpool yang berkesudahan Arsenal menang 4-1 di Emirates.

video

Continue Reading